середа, 28 березня 2018 р.

Виступ на педагогічній раді




Впровадження інформаційних технологій в освітній процес 
як стратегічний напрямок в освіті ІІІ тисячоліття
Світовий процес переходу до інформаційного суспільства, а також економічні, політичні і соціальні зміни, що відбуваються в Україні, зумовлюють необхідність прискорення  адаптації школи до комп’ютерної епохи.
Сучасний випускник школи повинен мати компетенцію використання інформаційних технологій, тобто технологій, що проектуються сучасною індустрією як в освіті, так і в повсякденному житті. Нові інформаційні технології відкривають учням доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищують ефективність самостійної роботи, дають нові можливості для творчості, знаходження і закріплення будь-яких професійних навичок, дозволяють реалізовувати принципово нові форми і методи навчання.
Одним із пріорітетних напрямків процесу інформатизації сучасного суспільства є інформатизація освіти, що потребує оновлення методів засобів і форм навчання.
Інформаційні технології – це потужний інструмент для отримання дитиною найрізноманітнішої інформації, ефективний засіб підвищення інтересу до навчання, а також мотивації, наочності, науковості.
Більшість людей запам’ятовують 5% почутого  і 20% побаченого. Одночасне використання аудіо- і відеоінформації підвищує запам’ятовування до 40-50%.
До активного словника учнів та вчителів давно увійшли нові слова: мультимедійна дошка, монітор, модем, проектор і т.д.. Виробилась звичка звертатися до комп’ютера під час розв’язання завдань із будь-якої галузі знань.
Види комп’ютерних програм, які я використовую у своїй діяльності:
ü  навчальні (застосовую власні презентаційні розробки, учні також самостійно створюють власні презентації. Учнівські презентації, презентації вчителя привчають до відповідальності та ретельності. У молодших учнів презентації аматорські, можуть бути несистематизовані, але в цілому тенденція позитивна. В позакласній роботі, беручи участь в еколого-натуралістичних конкурсах, учні готують і презентації, і публікації, які поширюють серед населення. Часто використовую навчальні фільми.);
ü  тренувальні (тестові завдання, тести-онлайн, особливо ними послуговуються учні випускних класів при підготовці до ДПА та ЗНО);
ü  демонстраційні (фото, відеофрагменти, портрети, інтерактивні карти. Відеоматеріали надають можливість ілюструвати урок, але не розкривають зміст теми замість вчителя; надають можливість дозовано викладати матеріал залежно від швидкості сприйняття учнями, викладення більшої кількості інформації за короткий час).
Негативна сторона використання Інтернет-ресурсу, як на мене, це використання учнями готових домашніх завдань.
Використання комп’ютера дозволяє учням не тільки більш глибоко вивчати географію та біологію, але усвідомити, що вміння та навички роботи з цифровою технікою – потреба часу. А для мене – стимул для роботи над собою.

Немає коментарів:

Дописати коментар