Впровадження інформаційних технологій в освітній
процес
як стратегічний напрямок в освіті ІІІ тисячоліття
Світовий процес переходу до
інформаційного суспільства, а також економічні, політичні і соціальні зміни, що
відбуваються в Україні, зумовлюють необхідність прискорення адаптації
школи до комп’ютерної епохи.
Сучасний випускник школи повинен
мати компетенцію використання інформаційних технологій, тобто технологій, що
проектуються сучасною індустрією як в освіті, так і в повсякденному житті. Нові
інформаційні технології відкривають учням доступ до нетрадиційних джерел
інформації, підвищують ефективність самостійної роботи, дають нові можливості
для творчості, знаходження і закріплення будь-яких професійних навичок,
дозволяють реалізовувати принципово нові форми і методи навчання.
Одним із пріорітетних напрямків процесу інформатизації
сучасного суспільства є інформатизація освіти, що потребує оновлення методів
засобів і форм навчання.
Інформаційні технології – це потужний інструмент для
отримання дитиною найрізноманітнішої інформації, ефективний засіб підвищення
інтересу до навчання, а також мотивації, наочності, науковості.
Більшість людей запам’ятовують 5%
почутого і 20% побаченого. Одночасне використання аудіо- і
відеоінформації підвищує запам’ятовування до 40-50%.
До активного словника учнів та вчителів давно увійшли
нові слова: мультимедійна дошка, монітор, модем, проектор і т.д.. Виробилась
звичка звертатися до комп’ютера під час розв’язання завдань із будь-якої галузі
знань.
Види комп’ютерних програм, які я використовую у своїй
діяльності:
ü навчальні (застосовую
власні презентаційні розробки, учні також самостійно створюють власні
презентації. Учнівські презентації, презентації вчителя привчають до
відповідальності та ретельності. У молодших учнів презентації аматорські,
можуть бути несистематизовані, але в цілому тенденція позитивна. В позакласній
роботі, беручи участь в еколого-натуралістичних конкурсах, учні готують і
презентації, і публікації, які поширюють серед населення. Часто використовую
навчальні фільми.);
ü тренувальні (тестові
завдання, тести-онлайн, особливо ними послуговуються учні випускних класів при
підготовці до ДПА та ЗНО);
ü демонстраційні (фото,
відеофрагменти, портрети, інтерактивні карти. Відеоматеріали надають можливість
ілюструвати урок, але не розкривають зміст теми замість вчителя; надають
можливість дозовано викладати матеріал залежно від швидкості сприйняття учнями,
викладення більшої кількості інформації за короткий час).
Негативна сторона
використання Інтернет-ресурсу, як на мене, це використання учнями готових
домашніх завдань.
Використання
комп’ютера дозволяє учням не тільки більш глибоко вивчати географію та
біологію, але усвідомити, що вміння та навички роботи з цифровою технікою –
потреба часу. А для мене – стимул для роботи над собою.
Немає коментарів:
Дописати коментар