Про автора
















Есе
«Я – педагог і особистість»

Зодчий будує храми та палаци. Композитор пише музичні твори, художник – картини… А вчитель, якщо він не «урокодатель», а творець, створює урок як твір педагогічної майстерності, створює його для дітей і разом із дітьми.
На  початках свого вчителювання педагогічним кредо вважала тезу: «Хто творить розумну й добру людину – найкращий майстер. Учителю, спочатку люби, а потім твори». В істинності сказаного переконана і нині. Справді, без любові до дитини, до школи, свого предмета важко, а то й нестерпно бути педагогом, а сам процес творення стає малоефективним. Проте, після двадцяти років улюбленої роботи те кредо учителя-початківця доповнюю такими рядками мислителя Г. Сковороди: «Не вчи камінь котитися, просто прийми перешкоду – і він сам покотиться…». Мудрі слова, і сказані саме для нас, учителів. У них криється основа великого мистецтва формування й розвитку особистості, яка не терпить насильства, яка прагне зрозуміти себе, випробувати в різних видах діяльності, самовдосконалитися. Завдання ж учителя – створити умови, за яких природні здібності дитини знайдуть шлях до зовнішнього вияву. Це і є вершиною педагогічної майстерності.
Коли учень не просто прослуховує матеріал, а й сам активно працює – намагається знайти логічне пояснення того чи іншого явища і пояснити свою точку зору – ось це і є найголовніша мета проблемного навчання, технології якого я використовую на своїх уроках. Цей вид інтерактивного навчання розвиває уяву та навички критичного мислення, сприяє застосуванню на практиці вміння розв’язувати проблеми.
На своїх уроках, виховних і позакласних заходах я намагаюся максимально наблизити дітей до життєвих ситуацій, навчити їх самостійності, практичності й уміння створювати освітній продукт – результат спільної діяльності учнів і вчителя.

Учитель має справу з найскладнішим, неоціненним, найдорожчим, що є в житті, - з людиною. Місія вчителя – боротися за людину.


Немає коментарів:

Дописати коментар